i miss your smile



Farmor.
Nu har det gått en vecka, en vecka sedan du begav dig till andra sidan. En vecka sedan du lämnade världen. Det var förra onsdagen. Den 23 mars. På andrés födelsedag.
Jag har inte orkat skriva om det här, mina krafter har vatt alldeles för långt borta för att ens påpeka vad som hänt. Det är inte så många som vet. Jag har inte berättat. Har inte velat bryta ihop. Gå isönder. För det är det jag gör när jag tänker på dig.
Det har redan gått en vecka, men det känns som det var igår. Jag minns dagen i detalj. Det var nog den värsta dagen jag någonsin varit med om. Men samtidigt var den fin. För jag fick vara med dig. Enda tills ditt slut. Jag fick hålla din hand.
Tårarna sprutade, smärtan i mig var stor. Alldeles för stor. Jag var förstörd.
Personalen på sjukhuset sa att du gav ifrån dig ljud för du vägrade släppa taget. För att du inte ville lämna oss. Du ville inte bege dig när du hade två val framför dig. Försvinna, eller stanna. Jag förstår att det var svårt för dig, jag hade känt samma.
Men du är fri nu. Du har inte ont längre, du lider inte längre. Du är i himlen nu. Och är lycklig. Det är iallfall det jag hoppas på.
Dina ord du sagt till mig, alla våra minnen vi upplevt kommer alltid alltid stanna inom mig. I mitt hjärta. Du kommer alltid vara en del av mig fast du inte lever kvar.
Farmor, jag har inte förstått det. Ibland får jag för mig att jag ska åka och hälsa på dig, men sen slår det mig. Jag blir ledsen.
Du förtjänade inte att ha ont, men du förtjänade att stanna kvar här på jorden.
Jag tänker tillbaka på den onsdagen. När klockan slog fem, och dom sa att du hade lite tid kvar, att du var påväg att bege dig av. Jag krossades, bilder spelades upp i mitt huvud. Fina bilder från saker vi upplevt tillsammans.
Du var så fin. O så mjuk. Jag villle aldrig släppa taget om din famn, om din hand. Jag ville stanna hos dig föralltid farmor. För jag älskade dig. För jag älskar dig.
Så himla mycket.

Kommentarer
Postat av: gylte

ida... :'(

r.i.p!

tro mig, din farmor hade varit riktigt stolt över dig! hon älskade dig över allt, vem kan inte älskar dig idaa?

jag visste inte detta.. att du va med när allt hände..

men tro mig, din farmor älskade dig och älskar dig fortf.

älskar dig ida, ring/smsa och snacka med mig när som. du vet mitt nummer <3

2011-03-31 @ 16:50:49
Postat av: Olivia

<3

Jag är så ledsen. För allt.

Hon älskar dig. Jag älskar dig.

Jag vet att det gör ont, och det kommer det nog alltid göra men det är bara för att hon lämnade avtryck i ditt hjärta. Men det kommer bli bättre <3

Jag finns här, även om du vill eller inte så finns jag här. Fast det visste du redan.

2011-03-31 @ 19:57:18
URL: http://barabubbel.blogg.se/
Postat av: aliiin <3

r.i.p idas farmor/min halv farmor då ju :( beklagar verkligen, hon har de bättre nu, loveuuu!<3<3<3<3<3

2011-03-31 @ 20:42:44
Postat av: Dani

Ida... Jag visste verkligen inte detta. Jag är så ledsen <3 Det är skit jobbigt, jag förstår, tro mig. Men det finns inte så mycket som man kan göra... Livet måste gå vidare. Men du vet att hon finns där uppe i himlen, hon har det bra, hon har inte ont mer. Jag lovar dig, hon är sååå stolt över dig!

Jag finns här, tro det elr ej, men jag gör det... <3

2011-03-31 @ 20:43:32
Postat av: joanna

Du skulle sagt älskling. jag känner mig så dålig när jag inte vet och tänker på allt dumt jag sagt och gjort för att jag inte vetat. Jag vill hjälpa dig med allt ida. Göra dig till världens lyckligaste tjej för jag älskar att se dig glad och dela de stunderna med dig. Det värmer så gott i mig att jag kan böra gråta nu. Prata med mig nu i helgen, det är din tur att ösa ut allt för jag lägger bara massa skit på dig hela tiden känns det som :(

älskar dig bästa finaste vän.<3

2011-04-05 @ 22:03:43
URL: http://jooaannna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0