1 år med bästavän.


Hej. Det var ett tag sedan. Jag tänker inte skriva om vad jag och maja gjorde på vår ett års dag mer än att vi var på tåg - tur till helsingborg och ängelholm. Vill ni veta mer får ni fråga antingen mig eller majsa.
Det jag tänkte skriva om är hur tacksam jag är över att du är min vän. Min bästavän.

För ett år sedan, och nu 3 dagar..bjöd du in mig på choklad fondue i din trädgård. Jag visste inte då, att du skulle vara min blivande bästavän. Men det förstod jag dirket när jag satte mig i din trädgård. Jag minns inte hur snabbt det gick. Kanske efter 5 minuter, eller efter dagens slut. Men medveten om det var jag. Vi var ju så lika du och jag. Soulmates. Det var precis som jag träffade mig själv, fast i annat utseende och med de egenskaperna jag saknade... tillsammans bildade vi en. Vi blev varandras. Vi blev Ida&Maja.
Jag minns den dagen som om det var igår. Jag minns till och med vad vi pratade om. Jag tycker det är sjukt egentligen. Jag menar, det var ändå ett år sedan. Men den dagen var speciell för mig. Och den påverkade hela mitt liv.
till det bättre.
Idag kan jag inte förstå vad jag skulle gjort utan dig, vad jag egentligen gjorde utan dig. För det var först när jag träffade dig , som jag började leva påriktigt. Du påverkade hela mig, hela mitt liv. Du förändrade allting inom mig. Allt vi gått igenom, allt vi upplevt. Det är så mycket på bara ett år. Det känns ju som jag känt dig i hela mitt liv. Men bara ett år. Trots att det är så pass lite, är jag ändå så sjukt tacksam. Allting har gjort mig så stark, så himla mycket starkare än vad jag tidigare varit förut. Du har gett mig livslust, kämparkraft och glädje.
När jag tänker på dig fylls jag av lycka&kärlek. Något som ingen annan kan ge mig än du. Jag kan inte förklara känslan jag får varje gång jag ser dig, kramar dig, pratar med dig. Det är en så otroligt fin och speciell känsla. Du är den enda på hela jordklotet jag kan prata om exakt allt med. Jag litar så otroligt mycket på dig. Och du lyssnar, du tröstar, du hjälper. Vad det än är.

Jag tänker inte skriva ut allting här, det finns ju trots allt mycket privat jag inte vill nämna här. Men om du någonsin tvekar på mina känslor för dig, så hör av dig, så ska jag förkara. Med hela mitt hjärta.
tack för detta fina året tillsammans med dig. TACK FÖR DU ÄR DU.
Jag älskar dig majsa. Och jag vill alltid göra det. Tills jag blir gammal och dör.
<3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack haha

2011-07-07 @ 17:09:30
Postat av: Anonym

Vad heter Majas bloggg?

2011-07-07 @ 17:53:16
Postat av: majsa

ida jag älskar dej mest av allt, gud vilken fin text du skrev, du är så himla underbar!!!!!!! mst dra nu ska iväg så hinner inte skriva uppsats atm :* puusss på dej älskade bästavän du är bäääääst ! Det får du aldrig någonsin glömma. ALDRIG. Kan inte fatta att det finns så speciella o unika o perfekta personer som du. Tack för att du finns <3<3<3<3<33

2011-07-07 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0